PopScriptum Homepage


E d i t o r i a l
 T h e m e n
K o n t a k t / I m p r e s s u m
S u c h r o b o t e r
Schriftenreihe herausgegeben vom
Forschungszentrum Populäre Musik
der Humboldt-Universität zu Berlin



12 - Sound, Sex und Sexismus

L. J. Müller Einleitung, DE  [pdf]

Veronika Muchitsch:
Neoliberal Sounds? The Politics of Beyoncé’s Voice on “Run The World (Girls)”, EN  [pdf]

Barbara Bradby:
Phallic girls of pop: Nicki Minaj’s sampled anaconda and the semiotics of contradiction, EN  [pdf]

Clara Becker, Franziska Knöppchen und Lisa Pfahl:
... ‚The world’s first amputee pop artist’. Darstellung von Behinderung in Viktoria Modestas ‚Prototype’, DE  [pdf]

Katharina Rost:
Genderlose, asexuelle Stimme? Von der Kopfstimme im Pop, DE  [pdf]

Martin Moling:
A Shout-Out to Black Masculinity: The Vocal Performances of Robert Johnson, Little Richard, Prince and Kanye West, EN  [pdf]

José Gálvez:
Machtverhältnisse, Genderasymmetrien und Körperkonfigurationen im Reggaeton, DE  [pdf]

Yannig Dreeßen:
Me, Myself and I? Postfeminismus und Sexismus im Mainstreampop der Post-Millennium-Jahre, DE  [pdf]

Anna Gavanas and Rosa Reitsamer:
Neoliberal Working Conditions, Self-Promotion and DJ Trajectories: A Gendered Minefield, EN  [pdf]

Kate Lewis:
As Good As Any Man I’ve Ever Heard: Lead Guitar, Gendered Approaches and Popular Music, EN  [pdf]

Florian Heesch und Reinhard Kopanski:
„Gender-Bender“: Sound und kulturelle Repräsentation einer Technologie zur Stimmen-Transformation, DE  [pdf]


© PopScriptum mailto: fpm.webmaster@rz.hu-berlin.de