Linn Tonstad (Yale) on “Writing the Suffering Body”

Ce poème [l’Iliade] est une chose miraculeuse. L'amertume y porte sur la seule juste cause d'amertume, la subordination de l'âme humaine à la force, c'est-à-dire, en fin de compte, à la matière.

Linn Tonstad

Abstract

Linn is associate professor of theology at Yale Divinity School.

In her talk, Linn is interested in Weil as a possible model of writing the suffering body, especially in the sense of the body that suffers limitation or non-immunity to what threatens and changes. “The body” appears in most academic writing as a reified object of contemplation, rather than as the origin of writing itself. Does Weil’s language allow reification as a writing strategy in order to open up what is more than a thing?

New contributions:

Rachel Pafe (Berlin): The Miracle of Love Amidst the Crushes of War: Thinking through The Iliad with Susan Taubes and Simone Weil

Rachel Pafe is a writer and researcher interested in modern Jewish thought and critical theories of mourning. She is currently doing a joint PhD at Goethe University of Frankfurt and Université Lille.   For more information visit Rachel’s Page. To read the German-version of the article, please click here.  In her 1956 dissertation on French philosopher-mystic Simone

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Marcus Steinweg (Berlin): “Notizen zu Simone Weil”

Leseschlüssel Die hier gelisteten – teils veröffentlichten, teils unveröffentlichten – Notizen von Marcus Steinweg beziehen sich allesamt auf Simone Weil. Die Liste ist offen und wird schrittweise durch neue Notizen erweitert. RIGORISMUS An Simone Weil besticht ihr Rigorismus und ihre Klarheit. Noch wenn sie sich dem Alltäglichen zuwendet, geht der Vektor ins Nichts. Nie versenkt

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Elisabeth Hubmann (Genève): Organ improvisations in response to Simone Weil’s “Les Lutins du feu” (ca. 1921/22)

Il dansait, il dansait toujours, le peuple des âmes candides, des âmes des enfants qui ne sont pas encore nés; attendant leur tour d’être des hommes, les lutins se poursuivaient sur les bûches crépitantes. Simone Weil, Les Lutins du feu, 1921/22. ELISABETH HUBMANN Abstract Elisabeth is an organist, musicologist, and environmentalist active in Genève, Amsterdam

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