THE PAPIER collé
AS PART OF THE »PAPIER collé SIMONE WEIL« WE INVITED WRITERS AND ARTISTS TO SHARE THEIR IDEAS ON SIMONE WEIL. SOME BITS AND PIECES, SOME MATERIAL, THOUGHTS… TRACES AND LINES THAT REVOLVE AROUND THEIR READING OR RESEARCH. LIKE A SUNDAY STROLL THROUGH AN IMMATERIAL-IMAGINATIVE LIBRARY. LIKE A BORGES READING MACHINE THAT UNENDINGLY COMES TO LIFE: FLOATING, RATTLING, NEVER ARRIVING AT A FINAL POINT WHERE ALL IS FIXATED, SAID AND READ.
+ click on the items below to read the texts +
(Bildquelle: https://www.staedelschule.de/de/information/teachers/mark-von-schlegell)
New contributions:
Marcus Steinweg (Berlin): “Notizen zu Simone Weil”
Leseschlüssel Die hier gelisteten – teils veröffentlichten, teils unveröffentlichten – Notizen von Marcus Steinweg beziehen sich allesamt auf Simone Weil. Die Liste ist offen und wird schrittweise durch neue Notizen erweitert. RIGORISMUS An Simone Weil besticht ihr Rigorismus und ihre Klarheit. Noch wenn sie sich dem Alltäglichen zuwendet, geht der Vektor ins Nichts. Nie versenkt
Elisabeth Hubmann (Genève): Organ improvisations in response to Simone Weil’s “Les Lutins du feu” (ca. 1921/22)
Il dansait, il dansait toujours, le peuple des âmes candides, des âmes des enfants qui ne sont pas encore nés; attendant leur tour d’être des hommes, les lutins se poursuivaient sur les bûches crépitantes. Simone Weil, Les Lutins du feu, 1921/22. ELISABETH HUBMANN Abstract Elisabeth is an organist, musicologist, and environmentalist active in Genève, Amsterdam
Wolfram Eilenberger (Berlin) und Martina Bengert (denʞkollektiv): Eine Denkerin der radikalen Hoffnung
Overview Am 31. Januar 2021 diskutierten Martina Bengert und Wolfram Eilenberger in dem von Simone Miller moderierten Podcast “Philosophin Simone Weil. Eine Denkerin der radikalen Hoffnung” der Reihe Sein & Streit des Deutschlandfunk Kultur über die Aktualität Weils für unsere heutige Zeit. On the 31 January 2021, Simone Miller welcomed Martina Bengert und Wolfram Eilenberger
Chris Kraus (Los Angeles): Simone Weil. Two Days in February
THE PAPIER collé AS PART OF THE »PAPIER collé SIMONE WEIL« WE INVITED WRITERS AND ARTISTS TO SHARE THEIR IDEAS ON SIMONE WEIL. SOME BITS AND PIECES, SOME MATERIAL, THOUGHTS… TRACES AND LINES THAT REVOLVE AROUND THEIR READING OR RESEARCH. LIKE A SUNDAY STROLL THROUGH AN IMMATERIAL-IMAGINATIVE LIBRARY. LIKE A BORGES READING MACHINE THAT UNENDINGLY
Mark von Schlegell: Simone Azul
THE PAPIER collé AS PART OF THE »PAPIER collé SIMONE WEIL« WE INVITED WRITERS AND ARTISTS TO SHARE THEIR IDEAS ON SIMONE WEIL. SOME BITS AND PIECES, SOME MATERIAL, THOUGHTS… TRACES AND LINES THAT REVOLVE AROUND THEIR READING OR RESEARCH. LIKE A SUNDAY STROLL THROUGH AN IMMATERIAL-IMAGINATIVE LIBRARY. LIKE A BORGES READING MACHINE THAT UNENDINGLY
Thomas Hirschhorn (Paris): SIMONE WEIL WORKS
OVERVIEW Since 2019 at the Engadin Art Talks, Thomas Hirschon has intensively engaged with Simone Weil. The denʞkollektiv thanks Thomas to present seven art works: (1) Me, She, (2) Simone Weil Map, (3) Médaillon, (4) Cover for ‘Die Weltwoche’, (5) My Dreams, (6) SW Annabelle, and (7) Eternal Ruins. For more information visit: www.thomashirschhorn.com (1) ME,